آشنایی با کف خودرو و انواع آن

این وبلاگ به طور اختصاصی متعلق به نشونت می باشد.

آشنایی با کف خودرو و انواع آن

۳۸۵ بازديد


هنگام خرید خودروی جدید، کفپوشی در خودرو وجود دارد که معمولاً پلاستیکی است. جنس این پایه معمولاً پلاستیکی است و می تواند خیلی سریع فرسوده شود. پایه ها از کثیف شدن دستگاه جلوگیری می کنند و تمیز کردن آن را آسان می کنند. بنابراین استفاده از کفپوش خودرو در روزهای بارانی و برفی از گل آلود شدن کف خودرو جلوگیری می‌کند و همچنین کفپوش‌ها پایه‌های راحتی هستند که به راحتی در خودرو کمک می‌کنند، بنابراین بهتر است خودرو دارای زیرپایی باشد. بهتر و زیباتر جلوه دهد

در این مقاله می خواهیم شما را با انواع کفپوش خودرو آشنا کنیم تا بتوانید بهترین کفپوش را برای خودرو خود انتخاب کنید و ظاهری زیبا و تمیز ایجاد کنید.

اهمیت استفاده از کفپوش خودرو

یک کفپوش نه تنها گرد و غبار کفش ها را جمع می کند تا در داخل خودرو پخش نشود، بلکه به راحتی رانندگی نیز کمک می کند. پاپوش ها نه تنها زیبا هستند، بلکه نقش مهمی در راحتی پا و جلوگیری از خستگی در هنگام رانندگی دارند. وقتی مواد آنها نرم و مناسب باشد، پاها هنگام رانندگی کمتر خسته می شوند.

کفپوش ها در انواع و رنگ های مختلف در بازار موجود می باشد و قیمت آنها نیز متفاوت است که در ادامه به آنها اشاره می شود.

سه بعدی یکی

این کفپوش ها از پلیمرهای پلاستیکی مخصوص ساخته شده اند و از بهترین و گران ترین نمونه های موجود در بازار هستند. طراحی این مدل زیرپایی خودرو به گونه ای است که جای مناسبی برای پاها در خودرو ایجاد می کنند تا راحت باشد و جنس آن ها به گونه ای است که می توان آن را بارها شست و استفاده کرد. کاشی های سه بعدی کف به راحتی آب و کثیفی را جذب می کنند و خاصیت ضد لغزش دارند. این کفپوش ها از گران ترین مدل های موجود در بازار هستند و می توانند ظاهری زیبا و شیک به فضای داخلی خودرو ببخشند.

پارچه پنبه ای

این مدل کف پوش پارچه ای بوده و یکی از ساده ترین انواع کفپوش های موجود می باشد. در قسمت آخر این طبقه از لایه ها و قطعات پلاستیکی استفاده شده است که از سر خوردن جلوگیری می کند. تهیه این نوع کفپوش آسان است زیرا برای مدل های مختلف خودرو موجود است و نصب آن نیز به راحتی انجام می شود و کار سختی نیست. کفی های پارچه ای دوام ندارند و در مدت زمان کوتاهی غیر قابل استفاده می شوند. جذب کفپوش پارچه ای کم است و پس از آلوده شدن به آب و گرد و غبار، کف آن به راحتی دیده می شود و باید شسته شود.

تخته پلاستیکی

کفپوش های پلاستیکی نمونه دیگری از مواد بادوام و بادوام کف خودرو هستند. بسیاری از خودروهای جدید مجهز به این زیرپایی هستند و نمایندگی ها به صورت رایگان آنها را روی خودروی شما نصب می کنند. ساختار آن ضد لغزش بوده و در حرکت پدال ها اختلال ایجاد نمی کند و جنس آن راحت بوده و از سفت شدن کف پا در هنگام رانندگی جلوگیری می کند. زیرپایی های پلاستیکی معمولا به رنگ مشکی ساخته می شوند و شستشوی آنها بسیار آسان است. این کفپوش ها برای همه مدل های خودرو تولید نمی شوند و فقط برای مدل های خاص خودرو موجود هستند.

کف های وینیل یا حصیری

جنس این مدل کفپوش وینیل بوده و در مقایسه با نوع پلاستیکی از دوام بیشتری برخوردار است. در طراحی این محصول از قسمت پشتی استفاده شده که از حرکت و حرکت آن جلوگیری می کند. کفپوش حصیری برای انواع وسایل نقلیه طراحی شده و به راحتی آماده می شود. این نوع پا مانند نمونه های دیگر به راحتی تمیز می شود.

نمد پرواز

کفپوش کامپوزیت قابلیت جذب آب و گرد و غبار را نیز دارد. انعطاف پذیری این مدل باعث می شود که به راحتی نصب شود و به راحتی در کف خودرو نصب شود. این تبلت نرم است و به راحتی تمیز می شود.

برس های ژله ای

این نوع زیرانداز نیز یکی از نمونه های مرغوب با طول عمر بالا می باشد. کفپوش نیز کف را می پوشاند و به راحتی سر نمی خورد، این کفپوش از نفوذ مایعات به کف نیز جلوگیری می کند. این نمونه قابل شستشو بوده و مانند نمونه های دیگر تمیز می شود.

نکاتی در مورد کف ماشین

کف پوش های نمدی را می توان به راحتی از روی فرش های خانه برید و در ماشین استفاده کرد، اما خیلی جاذب و محکم نیستند، اما تمایل دارند گرد و غبار و آب را بدون آسیب رساندن به کف ماشین جذب کنند.

اگر آب یا مایع دیگری روی کفپوش ریخته شود و تمیز نشود ممکن است پس از مدتی به کف خودرو آسیب برساند پس بهتر است پس از نفوذ مایع آن را تمیز کنید تا به کف خودرو آسیبی نرسد.

در خرید زیرپایی به طرح و اندازه کف خودرو توجه کنید و همچنین از خرید روکش هایی که برای همه خودروها مناسب است خودداری کنید.

در نهایت به خاطر داشته باشید که اگر کفپوش ماشین شما لیز شود، باید تعویض شود. زیرا حرکت پدال ممکن است باعث تصادف شود.
ادامه مطلب:  https://behnikan.ir/product-category/خودرو-و-ابزار/کفپوش-خودرو/سایپا-کفپوش-خودرو/کفپوش-شاهین/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.