دریافت بهترین برنامه نرم افزار برای افزایش انرژی جاده اسالم به خلخال شما

۴۱۱ بازديد

 

اینجا که هستید میتوانید به راحتی دید کاملی به شهرهای رامسر و تنکابن و مناظر اطراف داشته باشید و از چشم انداز خارق العادهای که در برابرتان قرار می گیرد لذت ببرید. از سیاهکلرود تا جواهردشت طبعیت مناظر متنوعی در اختیارتان می گذارد. روستای اولسبلنگاه در زبان تالشی به معنای جای بلندی است که بر روی آن درخت ممرز رشد می کند و توسعه می یابد. چندماه بعد در جای دیگری ضربه دیگری فرود خواهیم آورد. برای همین انتظار جای خلوتی را نداشته باشید. قلعه کوتول شاه یکی از جاهای دیدنی سیاهکل است که با طبیعت بکر جنگلهای اطرافش و مردمان خونگرم روستاهای دور و بر میتواند مقصدی خوب برای گردشگران باشد. در روستای کندلوس نوشهر مانند سایر شهرهای دیگر زنان دوشادوش مردان کار میکنند، دزدی، جنگ و غارت وجود ندارد و صلح و آرامش در میان مردمان روستای کندلوس در نوشهر واقعا ستودنی است. در این پارک زندگی گیاهی و جانوری بی نظیری جریان دارد و همین امر آن را از سایر پارک های جنگلی دنیا متمایز می کند. طبیعت چشم نواز این جنگل مسافران را از نقطه های مختلف کشور به سمت خود می کشاند در دل این جنگل چشمه آب معدنی هم قرار گرفته است که بازدید از آن عاری از لطف نیست.

پس از پیمودن مسافتی سنگ فرش شده درکوچه های روستای کندلوس به زیباترین چشمه ی آب معدنی سرد می رسید که عمق ووسعتش آن را به دیو چشمه یا چشمه بزرگ مشهور کرده.دیدگاه ما از چشمه جوشش قدری آب از دل زمین است اماعمق این چشمه به بیش از نیم متروعرض وارتفاع آن حدود ۴و۵ متر است پس به جرات می توان گفت یکی از پر آب ترین چشمه های کشور است که خاصیت درمانی ومعدنی نیز دارد. کسیلیان در اکثر اوقات سال پر آب است. بههرحال چریکهای فدایی خلقی که راهی جنگلهای گیلان شده بودند، در کوله خود اینکتابها را داشتند: شش اثر نظامی رفیق مائو، خاطرات چهگوارا در کوبا، خاطرات بولیوی، چه باید کرد، درباره تضاد درباره لیبرالیسم، مسائل لنینیسم، انقلاب در انقلاب و چند کتاب دیگر. برای یافتن پاسخ به بسیاری از سوالها درباره قلعه گرماور خصوصا زمان ساخت آن به کاوشهای باستانشناسی بیشتری نیاز است. این اقامتگاهها طرفدارهای بیشتری دارند و شاید شلوغتر باشند. شاید برای شما هم سوال پیش بیاید که کتیبه ای که در کنار مظهر اول وجود دارد چیست و روی آن چه چیزی نوشته شده است! جادهای سحرانگیز که هر لحظه، جلوهای تازه از طبیعت بکر خود را در برابرتان به نمایش میگذارد و شما را به وسوسه دیدن زیباییهای بیشتر، تا انتهای مسیر میکشاند. در انتهای مسیر نیز پرتگاههایی خطرناک و مرگبار وجود دارد که از فاصله 500 متری قابل مشاهده است.

برای دیدن این کوه که می توان آن را بام رامسر هم نامید باید وارد مسیر جاده رامسر ـ تنکابن شوید تا جنوب شرقی شهر کتالم این کوه تک و تنها را ببینید. این پارک را می توان از جاهای دیدنی گیلان دانست که کمتر دیده شده است! توجه داشته باشید که برای دسترسی به این آبشارها به راهنمای محلی نیاز دارید. بهترین کار این است که برای پیدا کردن مسیر به به شیوه ای درست، حتما از یک راهنمای محلی کمک بگیرید. برای پیدا کردن آدرس دیلمان گیلان می توانید از بومیان ان منطقه کمک بگیرید. به واسطه آب و هوا و طبیعت روستای لاویج، زنبورداری یکی از کسب و کارهای رایج در این محدوده می باشد و به همین خاطر عسل طبیعی لاویج با عطر و طعم منحصربفردی که دارد سوغات روستای لاویج می باشد. آببندانی که در این روستا وجود دارد با همدستی سرسبزی جنگل اطرافش، دریاچهای خواستنی در دل طبیعت بهوجود آورده که بهانهای شیرین برای اتراق و وقتگذارانی است. سموش نزدیک ترین مکان تفریحی به شهرستان های رحیم آباد و رودسر است و از زیباترین بخش های آن می توان به رودخانه ای به طول ۱۳ کیلومتر اشاره نمود که از میان دره های روستا های (جـــواهردشت و رودپشته دشت) شروع شده است و پس از عبور از میان جنگل های اطراف مانند: دور گاو دشت، کـــاوی گو، چنارچال، توساکله، سوته پشت، امیرگوابر، دولا گوابر و هرات بر، به رودخانه پلرود متصل می شود.

در حوزه استان مازندران شهرستان نور شهر چمستان درمسیر ییلاقی لاویج ودر حد فاصل ۲/۵ کیلومتری از چمستان با موقعیت جغرافیایی از شمال به جاده نور-چمستان واز جنوب به کوه لاویج و آب گرم لاویج وشرق به جنگلهای چمستان واز غرب به لاویج رود و شهرک صنعتی چمستان واقع شدهاست این عرصه بمساحت ۷/۲۱ هکتارمیباشد واز نظر پوشش نیز دارای شش تیپ جنگلی توسکا- لرک وتوسکا- توسکاوبلوط- افرا، بلوط - ممرز - انجیلی و ممرز - انجیل است نظر به اینکه از این محدوه بعنوان تفرجگاه در گذشته مورد استفاده واقع میگردید(و همچنین بخاطر وجود سنگ آهن در رودخانه این مسیر قدیما دارای کورههای ساچمه سازی بودهاست که هنوز هم بقایای آن موجود میباشد)و در واقع وجود چشمههای با دبی خوب این امکان را برای استفاده فراهم نموده واز طرف شهرداری چمستان تاسیسات وتسهیلات پراکنده بدون طرح از قبیل چشمه اب معدنی، آ لاچیغ، حصارنردهای، پله سنگی، فروشگاه مواد غذایی و کته کبابی، پارک بازی برای بچهها وزمین بازی فوتبال و والیبال و سرویس بهداشتی صورت گرفته بود که در طی موافقت اداره کل منابع طبیعی منطقه ساری و سازمان جنگلها در واگذاری اجرای طرح مدیریت بهره وری به شهرداری چمستان اقدام به تهیه طرح هادی شدهاست که در زون متمرکز انواع امکانات و تسهیلات مجاز در تفرجگاه و در زون بازسازی نیز برای بهره گیری در آینده اقدام به نهالکاری با استفاده ازگونههای بومی خواهد شد لازم به ذکر است منابع مالی این طرح از طریق شهرداری چمستان تامین خواهدشد. علیاکبر صفایی فراهانی یکی از چهرههای مهم حاضر در خاطرات اشرف در جزوه «حماسه سیاهکل» است که پیش از ورود به مبارزه مسلحانه، معلم هنرستان صنعتی ساری بوده است. اشرف بهجز روایت صریح و بیتعارف اتفاقات، در معدود فرازهایی از «حماسه سیاهکل» طبع ادبی خود را نیز آزموده و به رخ مخاطب کشیده است.

با اینحال پس از بازه ۲۰ روزه مورد اشاره، بیشتر اطلاعات مربوط به گروه افشا شده و اکثر کادرهای چریکهای فدایی خلق بهجز اسکندر رحیمی و حمید اشرف لو رفته بودند. او مینویسد: «ما داشتیم روی لبه تیغ راه میرفتیم، هرلحظه ممکن بود حادثهای خونین روی دهد.» (صفحه ۹۳) در فرازی از همینرجزخوانیهاست که اشرف میگوید «دشواریها کمکم روی مینمودند و مقابله دشواریها رفقا را از نظر روانی و جسمی مستحکمتر میساخت.» او درباره سختیهای گروه جنگل چریکهای فدایی خلق میگوید وزن هر یک از پوتینهای اعضای گروه با گل و لای چسبیده به آن، بیاغراق پنج کیلو میشد. در میان پاره سفال هاى پراکنده قطعه اى از لبه ظرفى بسیار اررشمند یافت شد که ار داخل لعاب کرم رنگ دارد و بر روى آن با خط کوفى کلمه الله نگاشته شده است . مردم محلی آب این چشمه را شفابخش و مقدس میدانند و حتی در قدیم استحمام در آب این چشمه را موجب جلوگیری ار بیماریها میدانستهاند. او نیز تا سال ۱۳۵۷ مالک این کاخ بود و در سفرهای خود در آن اقامت میکرد. به همت دهیاری روستای کندلوس بازدید گردشگران از موزه روستایی کندلوس به همراه اقامت و صرف صبحانه برای گردشگران بهصورت رایگان صورت میپذیرد. در موزه مردم شناسی روستای کندلوس اشیای از قبل میلاد تا دوران قاجاریه نگهداری میشود که این موزه بخشهای مختلفی دارد. در فصل زمستان با اولین بارش برف راه بسته میشود. اما در زمان اجرای عملیات سیاهکل، هنوز گروه با یک تشکیلات منسجم سیاسی نظامی فاصله زیادی داشت. این کاروانسرا یک میانسرا با حوضی کوچک، چند اتاق، شاهنشین، هشتی و… دریاچه قو از جاهای دیدنی جواهرده رامسر که یک دریاچه فوق العاده زیباست، با توسعه یک برکه کوچک و با تلاش بخش خصوصی تشکیل شده است. مسیر رسیدن به رنگو از آن راههایی که برای یک پیادهروی و جنگل نوردی تکرار نشدنی فوقالعاده است و در طول راه چند ساعته که باید در کنید رودخانهها، آبشارهای کوچک و بزرگ را میبینید و از موسیقی دلنوز طبیعت نیز حظ خواهید برد.آدرس آبشار رنگو: آبشار رنگو در نزدیکی روستای توشن، ۱۵ کیلومتری جنوب غربی گرگان و در میان جنگل رنگو قرار دارد.

آبشار لونک: آبشار لونک از دو آبشار کوچک و بزرگ تشکیل شده است و در منطقه جنگلی کنار جاده کوهستانی سیاهکل به دیلمان پس از شهر سیاهکل قرار دارد و فاصله آن تا شهر سیاهکل حدود 35 کیلومتر است. رسیدن به این بقعه مطهر، حدود ۵ دقیقه پیاده روی نیاز دارد. فاصله این رستوران از داخل شهر رامسر تقریبا ۴۵ دقیقه هست. شبها آلاشتیها در این محله جمع میشوند و گرم صحبت میشوند. عکاس: نامشخصروستای زیارت در فصول گرم سال، آب و هوایی خشک، مطبوع و خنک دارد و به همین دلیل، بسیاری از گردشگران، بهترین زمان سفر به این منطقه را فصل تابستان میدانند. در فصل گرما هم شبها خنک است. اشرف معتقد است صفایی در ارزیابی عکسالعمل دشمن (رژیم شاه) خطای جبرانناپذیری را مرتکب شد که فکر میکرد حداکثر گروهان ژاندارمری سیاهکل به مقابله با دسته جنگل برخاسته و اقدام به جستجوی جنگل میکنند. بلکه او معتقد بوده حتی اگر شهید شوند مانعی ندارد. اشرف روایت میکند در آن شرایط، خفقان کشور حتی گاهی رفیق صفایی را هم دچار نومیدی لحظهای میکرد. اگر این تاریخ مربوط به سال ۱۳۰۴ باشد بنا به استناد سخنان مطرح شده در پورتال وزارت کشور در لینک شهرداری سیاهکل جزو ۱۶ شهرداری اول کشور و چنانچه در سال ۱۳۰۸ خورشیدی باشد باز هم بنا بر همان نوشتار جزو ۱۳۶ شهرداری نخست کشور میباشد. این منطقه ییلاقی و سرسبز به دلیل وجود طبیعتی بکر، همواره پذیرای تعداد زیادی گردشگر از اقسام نقاط مختلف کشور می باشد. شهرستان لاهیجان با قدمتی ۸۰۰ ساله بی شک یکی از زیبا ترین و تاریخی ترین شهر های استان گیلان است که همواره به دلیل وجود جاذبه های طبیعی و توریستی میزبان گردشگران داخلی و خارجی می باشد. آبشار دودوزن: این آبشار در روستای خرمکش از توابع شهرستان شفت قرار دارد و یکی از زیباترین آبشارهای استان گیلان محسوب میشود.

سه چریک دیگر توانستند با استفاده از اینماجرا از حلقه محاصره خارج شوند اما در نهایت، خستگی و گرسنگی و بیحالی باعث میشود اسیر شوند. اشرف میگوید آنزمان حدود هزار و ۲۰۰ سازمان در فلسطین وجود داشت و افرادی مثل مسئول مالی سازمانی که دو چریک فدایی را میپذیرفت، از حقوق و زندگی کاملا بورژوایی برخوردار بودند. سازمانی که ایندو به آن وارد شدند، با سازمان فتح ادغام شده بوده است. در دنباله پروندهای که برای کتاب «من اعتراف میکنم» و مبارزات سازمان مجاهدین خلق در سالهای پیش از انقلاب باز کردیم، بد نیست تورقی روی کتاب «حماسه سیاهکل» داشته باشیم تا تصویر کاملتری از مبارزات ضدپهلوی در سالهای پیش از انقلاب داشته باشیم. خودمان را قادر به انجام هر کاری مییافتم و گویی هیچنیرویی قادر نبود ما را از انجام کارهایمان باز دارد.» سپس در صفحه ۶۲ جمله جالبی دارد که میتوان آن را معادل با ترجمه یکی از آیات قرآن (فانّ مع العسر یسرا، انّ مع العسر یسرا) دانست. غفور حسنپور ۲۰ روز تحت شکنجههای شدید قرار گرفت و بهگفته اشرف لب باز نکرد. آبشار لوه در ۲۰ کیلومتری گالیکش و در ۵ کیلومتری جاده اصلی گلستان - مشهد و در کنار روستایی به همین نام(لوه) و در جنگلی انبوه با درختان پهن برگ واقع شدهاست.

یکی دیگر از آبشارهای دائمی و پرآب گیلان به نام ویسادار در ۱۵ کیلومتری شهر پرهسر و میان جنگلهای انبوه قرار داد. دومین آبشار ارتفاعی معادل با ۱۵ متر دارد. آبشار میلاش از جاهای دیدنی و منحصر به فرد گیلان است که ارزش تماشای آن بسیار بالاتر از مقاله خواندن آن است. آبشار میلاش یکی از بزرگ ترین و زیباترین آبشار های مناطق اشکورات رودسر است که در یک کیلومتری غرب روستای میلاش و در مسیر رودخانه میلاش قرار گرفته است. مسیر رسیدن به دیلمان گیلان به چه شکل است؟ نیری چند روز پیشتر دستگیر شده و ژاندارم ها در حوالی دهکده منتظر کسانی بودند که به خانه او رفت و آمد کنند. از این جهت این قلعه ها را در بلندی های صخره ای، شیبدار و دور از دسترس، بنا می کردند. ممکن است تا به حال اسم دیلمان گیلان را به گوش شنیده باشید یکی از مناطقی است که در سالهای اخیر بیشتر مورد توجه قرار گرفته است و جزو خوش آب و هواترین قسمت های دیدنی گیلان به حساب میآید در استان گیلان واقع شده است و جزو توابع سیاهکل به حساب می آید. قلعه گرزمانسر، مکانی تاریخی است که ظاهراً بیشتر از هزار سال قدمت دارد. غاری طبیعی که با طاقهای طبیعی زیادی پوشیده شده و قدمت زیادی دارد. با شروع بهار بهترین فصل بازدید از آبشار از راه میرسد. اگر قرار است کنار آبشار بروید، بادگیر یا لباسی به همراه داشته باشید که در برابر رطوبت شما را محافظت کند.

Free photo empty road in the middle of a forest with the castle mountain in alberta, canada رسید. خوشبختانه مسیر آنقدر زیبا و هیجان انگیز است که اصلاً خسته نخواهید شد و به شما خوش خواهد گذشت. به طور کلی نمی توان به آب های مسیر و رودخانه ها اطمینان کرد و مصرف آنها می تواند شما را دچار بیماری های گوارشی کند. همچنین، ریزش برگ ها سنگفرشی جذاب از برگ های نارنجی را نیز ایجاد می کنند که شبیه به یک تابلوی نقاشی می شود. در این زمان درختان هنوز به خواب زمستانی فرو نرفتهاند و در مرحله ریزش برگ هستند. مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی گیلان با اشاره به اهمیت و جایگاه میراث فرهنگی در بخشهای مختلف، بیان کرد: پروندههای پیشنهادی فیروزکوه سیاهکل و کوه تیلار تالش نیز پس از هماهنگیهای استانی و تکمیل پرونده، در مرحله بعدی ثبت قرار خواهند گرفت. برای رسیدن به این آبشار بسیار زیبا و مهیج حدوداً ۲۲ کیلومتر از جاده را باید به ثبت جلو به حرکت درآید. این بنا که در فهرست آثار ملی ایران هم ثبت شده است یک صحن مرکزی و چهار صحن دیگر در چهار طرف دارد. بدون شک این مجموعه آبشار، شاهکار طبیعت است و امتداد پلکانی آنها در طول یک رودخانه، زیبایی خیالانگیزی را بهوجود آورده است. این روستای پلکانی، در ضلع شرقی رشته کوه های تالش قرار گرفته است و آنچه که امروز بیش از هر چیز دیگر توجه جهانگردان و گردشگران داخلی و خارجی را به خود جلب می کند، معماری و ترکیب سنتی به کار رفته در منازل این روستای تاریخی است.

به شهر اسالم که رسیدید جاده ای زیبا نظرتان را به سمت خود جلب می کند. جاده اسالم به خلخال جاده ای چشم نوازی به طول ۷۰ کیلومتر است، این جاده سراسر پوشیده از درختان جنگلی پلی است که شهر اسالم (واقع در استان گیلان) را به خلخال (جنوب استان اردبیل) وصل میکند، همچنین قرار گرفتن این جاده در نزدیکی دریای خزر باعث به وجود آمدن جاذبه های دیدنی مانند: مه، باران و رطوبت شده است که در اغلب سال باراش باران و مه، مهمان همیشگی و آشنای این مسیر پر پیچ و خم هستند. مسیر دسترسی بسیار راحت است و کاملا بکر است و کافیست از سمت سیاه کرد منطقه به حرکت در بیاید و مسیر پر پیچ و خم این جاده ای را پشت سر بگذارید این مسیر حدود ۴۵ کیلومتر بازیافت کل فاصله دارد و جزو جذاب ترین مسیر هایی است که می توانید در طول زندگی تان تجربه کنید. رفقای گروه احمدزاده به اتکا تجربه جنگ شهری برزیل پیشنهاد خود یعنی شروع کار با جنگ شهری را مطرح میکردند. در کنار این آبشار یک راه پلکانی تا قله کوه وجود دارد که گردشگران با پشت سر گذاشتن بیش از 750 پله که از کنار آبشار و پای کوه آغاز شده و از داخل درختان سرسبز میگذرد، به قله کوه و فضای سرسبز بالای آن به نام «بام سبز» لاهیجان میرسند. در این مسیر یک روستای قدیمی به نام آسیو شوان وجود دارد که تقریباً خالی از سکنه است. مسیر اول و سرراستترین مسیر به سمت قلعه مارکوه: به روستای نیاسته می روید.

اگر دوست دارید این نوشتار را داشته باشید و مایل به دریافت اطلاعات بسیار بیشتر در مورد اجاره ون برای شمال بدون راننده لطفا به بازدید از وب سایت ما.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.