پمپ باد چیست؟

این وبلاگ به طور اختصاصی متعلق به نشونت می باشد.

پمپ باد چیست؟

۳ بازديد


اگرچه اکثر پمپ ها به طور مستقیم با استفاده از نیروی الکتریکی عملکرد پمپاژ را انجام می دهند، اما امروزه دستگاه های دیگری مانند پمپ های هوا وجود دارند که این کار را با فشرده سازی هوا انجام می دهند. عملکرد پمپ هوا همانطور که از نامش پیداست بر اساس مکش و سپس فشار است. کمپرسور باد و کمپرسور هوا از دیگر نام های این پمپ هستند.

در این مقاله پس از آشنایی با پمپ باد به ذکر نوع پمپ باد می پردازیم. همچنین برای خرید محصولات مناسب تر برای استفاده از پمپ باد می توانید برای خرید پمپ باد صنعتی با الکتنو تماس بگیرید. کارشناسان ما آماده ارائه مشاوره رایگان در زمینه خرید این تجهیزات به مشتریان محترم می باشند.

پمپ چیست؟

همانطور که در بالا ذکر شد در پاسخ به کمپرسور هوا می توان گفت که این دستگاه مکانیکی است که وظیفه مکش هوا را بر عهده دارد. با کاهش مقدار هوای جذب شده، آن را فشرده می کنند تا فشار و دمای هوا افزایش یابد. و با رهاسازی این هوای فشرده، انرژی جنبشی خود را آزاد می کنند و در نهایت این انرژی آزاد کننده به نیروی محرکه ای تبدیل می شود که نیروی لازم برای راه اندازی تجهیزات صنعتی را تامین می کند.

لازم به ذکر است که ساختار داخلی پمپ های باد دارای کولرهایی برای خنثی سازی افزایش دمای ناشی از کارکرد پمپ های باد می باشد. همچنین باید توجه داشت که انواع کمپرسورهای هوا نه تنها قادر به فشرده سازی هوا هستند. آنها همچنین می توانند گازهای طبیعی و صنعتی مانند اکسیژن و نیتروژن را متراکم کنند.

انواع پمپ باد

با توجه به انواع پمپ های باد به دو دسته کلی تقسیم می شوند. در ادامه این دو دسته از جمله نحوه انتقال انرژی لازم به مایع برای پمپاژ کامل آن توضیح داده شده است.

نوع پیستونی

عملکرد کمپرسور رفت و برگشتی بر اساس بخشی به نام پیستون است که در حرکت رفت و برگشتی خود هوا را فشرده و سپس آزاد می کند. از آنجا که این حرکت رفت و برگشتی است و به طور متناوب تکرار می شود، این مدل یک پمپ جابجایی مثبت در نظر گرفته می شود. علاوه بر این، با توجه به اینکه این نوع پمپ باد دارای ظرفیت تراکم بالایی است، برای مواد با حجم بالا کاملاً مناسب است.

نوع پیچ

راندمان پمپ باد در این مدل به دو پیچ نر و ماده داخل پمپ بستگی دارد و از آنجایی که فشرده سازی هوا با حرکت این پیچ ها انجام می شود، این پمپ ها دینامیک محسوب می شوند. البته لازم به ذکر است که بر خلاف مدل فوق، نحوه عملکرد مدل پیچ ثابت است.

اجزای کمپرسور هوا (شامل قطعات داخلی و لوازم جانبی)

به طور کلی کمپرسور هوا قطعه ای است که از قطعات مختلفی تشکیل شده است. برخی از آنها از قطعات کمپرسور جدا می شوند و برخی به عنوان لوازم جانبی استفاده می شوند. اما از آنجایی که تمام این قطعات برای عملکرد عادی پمپ باد ضروری هستند، نمی توان آنها را جدا کرد. موارد زیر را می توان اجزای یک پمپ باد در نظر گرفت.

موتور و

کلید روشن و خاموش

فیلتر هوا

یک دستگاه تهویه مطبوع

شیر یک طرفه

مظلوم

کلید را خاموش کنید

دریچه اطمینان

دریچه خروجی

فیلتر کردن

محل تعویض روغن موتور

شیر تخلیه مخزن

لاستیک

رسیدگی
 برای خرید دستگاه از چین کلیک کنید.

کاربرد پمپ باد

همانطور که در قسمت کمپرسور هوا چیست، این تجهیزات تنها با فشرده سازی هوا کار می کنند. بنابراین در هر نوع صنعتی که این امکان را فراهم می کند می توان از آنها استفاده کرد. در ادامه اما مهم ترین موارد اعمال پمپ باد مورد به مورد بررسی شده است.

صنایع شیمیایی

صنایع نفت، گاز و پتروشیمی برای عملیاتی مانند فرآوری گاز طبیعی

چنین پالایشگاهی

تجهیزات غواصی

دندانی

هزینه های کشاورزی

صنعت حمل و نقل

صنعت خودرو

من

صنعت دفاعی

صنایع غذایی و دارویی (انواع پمپ هوا بدون نیاز به روغن)

تولید کاغذ

صنعت نساجی

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.