ورق فلز را با دانه ها تزئین کنید

این وبلاگ به طور اختصاصی متعلق به نشونت می باشد.

ورق فلز را با دانه ها تزئین کنید

۱۷۷ بازديد


فولاد ضد زنگ که به اختصار فولاد نیز نامیده می شود، یک آلیاژ فولادی است که حاوی حداقل 12 درصد کروم است و مقاومت بالایی در برابر خوردگی و زنگ زدگی دارد. همچنین بسته به نوع پرداخت نهایی روی آن می تواند بسیار جذاب به نظر برسد. امروزه انواعی از فولاد تولید می شود که ظاهری کاملا آینه ای دارند. همچنین با افزودن چند ماده شیمیایی به استیل می توان رنگ های بسیار جذابی ایجاد کرد. ظاهر جذاب فولاد باعث شده است که از آنها به عنوان تزئین استفاده شود. امروزه فولادهای دکوراتیو در طراحی نماهای داخلی و خارجی مدرن کاربرد فراوانی دارند. در این مقاله با انواع ورق استیل تزیینی، موارد استفاده و هزینه آن بیشتر آشنا خواهید شد.

مقدمه ای بر پانل های فلزی تزئینی

استفاده تزئینی از فلزات به هزاران سال قبل بازمی گردد. در نتیجه حجر، 6000 هزار سال پیش، انسان یاد گرفت که از طلا برای ساخت جواهرات استفاده کند. یعنی قبلاً در آن زمان بشریت فهمیده بود که طلا یک فلز ارزشمند است. در واقع ظاهر جذاب و براق فلزات از ابتدای کشف توجه بشر را به خود جلب کرده است. در زمان های قدیم از فلزاتی مانند طلا، برنز، برنج، مس، سرب، نقره و قلع برای ساختن اشیایی مانند نقاب، دستگیره در و مجسمه استفاده می کردند.

اما در صد سال اخیر با کشف آلیاژهای فلزی مانند فولاد ضد زنگ، انقلابی در دنیای فلزات رخ داده است. در اثر یک حادثه، بشریت موفق به یافتن آلیاژ آهنی شد که خورده یا زنگ نمی‌زند و ظاهری براق دارد. از سوی دیگر، انجام آن دشوار نیست. فولاد از بدو پیدایش به دلیل ظاهر جذاب و براقش جایگاه خود را در معماری و دکوراسیون پیدا کرده است. از این رو بناهای بسیاری نیز توسط وی ساخته شد. سطح فولادی را می توان جلا داد و برای اهداف تزئینی استفاده کرد. به عبارت دیگر فولاد تمام ویژگی های مثبتی را که فلز باید در یک جا داشته باشد دارد و به همین دلیل انتخاب اول بسیاری از معماران و طراحان است. البته اگر قیمت نسبتا بالا باشد مانعی ایجاد نمی کند.

معرفی ورق فولادی

اما فولاد چیست؟ وب سایت مدیران فولاد دارای مقالات متعددی است که به بیان خواص کلی فولاد زنگ نزن می پردازد و به طور خاص به معرفی گریدهای مختلف فولاد می پردازد. برای اطلاعات بیشتر در مورد فولاد ضد زنگ، به مقالات زیر مراجعه کنید: اما به زبان ساده، فولاد ضد زنگ یا فولاد ضد زنگ آلیاژ فولادی است که حداقل 10.5 درصد کروم دارد. البته به غیر از کروم، عناصر دیگری مانند نیکل، مولیبدن و ... نیز ممکن است در سازه فولادی وجود داشته باشد.

بارزترین خاصیت فولاد ضد زنگ خاصیت ضد زنگ یا ضد خوردگی آن است. این مشکل استفاده از فولاد ضد زنگ را در مناطق باز در معرض عوامل خورنده تسهیل کرد.

ورق استیل دکوراتیو به طرق مختلف در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. این موارد شامل موارد زیر است:

صنعت خودرو و حمل و نقل

تکنولوژی پزشکی

ساخت و ساز

ساخت هواپیما

صنایع غذایی و آشامیدنی

کاربردهای فولاد شامل استفاده از آن برای اهداف تزئینی است. مقاومت، دوام و عمر طولانی فولاد ضد زنگ به یکی از اجزای جدایی ناپذیر ساخت و طراحی داخلی و خارجی ساختمان ها تبدیل شده است.

در عکس زیر مجسمه فلزی معروف به Cloud Gate را می بینید که در شیکاگو واقع شده است. ابعاد این مجسمه منحصر به فرد 10*20*13 متر و از 168 صفحه فلزی بسیار صیقلی ساخته شده است تا درزهای صفحه قابل تشخیص نباشد. وزن این سازه حدود 100 تن است و برای ساخت آن از فولاد ضد زنگ استفاده شده است.

انواع ورق های فولادی تزئینی

ورق های فلزی دکوراتیو مهفا از نظر رنگ و طرح در نمونه های مختلفی قابل تولید می باشد. به عنوان مثال، طلا، نقره، ورق فلزی سیاه، مس و دودی از رنگ های محبوب فلزات تزئینی هستند. شیشه، ضایعات و فولاد سازه ای نیز قابل تولید و استفاده است. (صیقل دادن ورق های فلزی)

صفحات فولادی تزئینی معمولا از گریدهای 304 و 430 ساخته می شوند. البته از انواع دیگر نیز می توان پارچه های تزئینی ساخت.

ویژگی دکوراسیون پرده آهنی

اولین ویژگی که یک عنصر تزئینی باید داشته باشد زیبایی است. ورق های فلزی تزیینی این ویژگی را دارند زیرا می توان آنها را با انواع روکش ها و با افزودن رنگ تولید کرد. علاوه بر دوام بالا، عمر طولانی، مقاومت در برابر زنگ زدگی و خوردگی، نیازهای نگهداری کم را نیز باید به ویژگی های آنها اضافه کرد.

کاربرد ورق فولادی تزئینی

همانطور که از نام آن پیداست، ورق های فولادی تزئینی عمدتاً برای اهداف تزئینی استفاده می شوند. حتماً امکان بالای استفاده از اتو در اماکن عمومی، بانک ها، مغازه ها، مغازه ها و منازل را دیده اید. از ورق فولادی برای ساخت شیرآلات، دستگیره در، مبلمان و غیره نیز استفاده می شود.

قیمت ورق استیل دکوراتیو

قیمت ورق فولادی به رنگ، نوع پوشش، نوع فولاد و ضخامت ورق مورد استفاده در ساخت آن بستگی دارد. انواع مختلف فولاد دارای مقادیر متفاوتی از عناصر آلیاژی هستند. از آنجایی که قیمت برخی از آلیاژها مانند نیکل بیشتر است، قیمت ورق های فولادی ساخته شده از این نوع فولاد نیز بالاتر است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.